هدایای گران‌قیمت امبانی‌ها به فرزندانشان

موکش و نیتا امبانی خانواده در حال رشد خود را با مجموعه‌ای از هدایای فوق‌العاده گرانبها، که استاندارد جدیدی برای والدین میلیاردر در سراسر جهان تعریف کرده است، غرق کرده‌اند

از راست به چپ: موکش امبانی، رادیکا مرچنت و نیتا امبانی-Instagram/loveleen_makeupandhair

وقتی صحبت از هدیه دادن به فرزندان می‌شود، موکش و نیتا امبانی هیچ محدودیتی ندارند. موکش امبانی، که ثروتمندترین فرد هند و یازدهیمن ثروتمند جهان است، ثروت زیادی برای تقسیم کردن میان فرزندانش، دوقلوی آکاش و ایشا و پسر کوچک‌ترش انانت، دارد. این زوج قدرتمند که به‌تازگی حدود ۱۵۷ میلیون و ۳۷۵ هزار دلار(معادل ۱۲۵۹ کرور روپیه) برای اولین دوره جشن‌های قبل از عروسی انانت و رادیکا مرچنت هزینه کرده‌اند (اجرای ریانا تنها حدود ۱۰ میلیون دلار (۶۶ تا ۷۴ کرور روپیه) برای آنها هزینه داشت) آماده‌اند تا دو برابر این مبلغ را برای عروسی اصلی که هفته آینده برگزار می‌شود خرج کنند.

در طول سال‌ها، خانواده امبانی با ازدواج فرزندانشان پرشمارتر شده است. آناند پیرامال، همسر ایشا، مدیر اجرایی گروه پیرامال است، شلوکا مهتا، وارث تجارت خانوادگی الماس، همسر آکاش است که در سال ۲۰۱۹ ازدواج کردند و اکنون رادیکا مدیر شرکت سلامتی انکور (Encore Healthcare) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با هر ازدواج، موکش امبانی و نیتا امبانی سخاوتشان را در هدیه دادن نشان داده‌اند؛ درواقع آنها خانواده در حال رشد خود را با مجموعه‌ای از هدایای فوق‌العاده گرانبها، که استاندارد جدیدی برای والدین میلیاردر در سراسر جهان تعریف کرده است، غرق کرده‌اند.

در ادامه بخشی از این هدایای گرانبها را به نقل از مجله «جی‌کیو هند» می‌خوانیم.

۱- ویلای ۸۰ میلیون دلاری (۶۴۰ کرور روپیه) ساحلی در دبی برای انانت امبانی


در آوریل ۲۰۲۲، موکش امبانی ویلای ساحلی وسیعی در پالم جمیرا، یکی از محله‌های لوکس دبی، برای کوچک‌ترین پسرش، انانت خریداری کرد. به گزارش «نیوز ۱۸» (News18) این ملک مجلل در مساحتی حدود ۲۸۰ متر مربع، با ۱۰ اتاق خواب و یک ساحل خصوصی ۷۰ متری است. این معامله دومین معامله بزرگ ملک مسکونی در دبی گزارش شده است.

۲- گردنبند الماس ۵۶ میلیون و ۳۷۵ هزار دلاری (۴۵۱ کرور روپیه) برای شلوکا مهتا


وقتی اکاش امبانی و شلوکا مهتا در سال ۲۰۱۹ ازدواج کردند، نیتا امبانی به عروس جدیدش هدیه بی‌نظیری داد، گردنبند «لینکامپربل» از نشان تجاری معوض (Mouawad). این گردنبند مجموعه‌ای از ۲۲۹.۵۲ قیراط الماس است که روی طلای زرد به‌شکل شاخه کار شده‌اند و در مرکز آن الماس زرد بی‌نقصی به وزن ۴۰۷.۴۸ قیراط قرار داده شده است و باارزش‌ترین گردنبند جهان شناخته می‌شود.

۳- بنتلی کانتیننتال GTC اسپید (Bentley Continental GTC Speed) به ارزش ۵۶۲ هزار و ۵۰۰ دلار (۴.۵ کرور روپیه) برای انانت و رادیکا


امبانی‌ها تا به حال بیش از ۱۵۰ میلیون برای جشن‌های عروسی انانت امبانی و رادیکا مرچنت هزینه کرده‌اند و مراسم اصلی در ۱۲ ژوییه برگزار خواهد شد. زمانی که این زوج در سال ۲۰۲۳ نامزد کردند، موکش و نیتا امبانی یک خودرو بنتلی کانتیننتال GTC اسپید، به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار دلار به آنها هدیه دادند.

۴- گردنبند مروارید و الماس برای رادیکا مرچنت


زمانی که رادیکا مرچنت در مهمانی خواهرزاده موکش امبانی، ایشیتا سالگائوکار در ژوییه ۲۰۲۲ شرکت کرد، توجه همه به گردنبند خیره‌کننده مروارید و الماسی که به گردن داشت جلب شد. قطعه‌ای زیبا که قبلا بر گردن نیتا امبانی در مراسم عروسی سونام کاپور دیده شده بود. با اینکه قیمت دقیق این اثر یکتا فاش نشده اما می‌توان حدس زد که نیتا امبانی چه هدیه ارزشمندی به عروس آینده‌اش داده است.

۵- ۱۰۰ میلیون دلار برای جشن‌های عروسی ایشا امبانی با آناند پیرامال


عروسی دختر موکش امبانی، ایشا، در سال ۲۰۱۸ یکی از گران‌ترین عروسی‌های جهان شناخته شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که خانواده امبانی حدود ۱۰۰ میلیون دلار (تقریبا ۸۳۰ کرور روپیه) برای این مراسم هزینه کرده‌اند. در آن زمان بیانسه برای اجرا در این عروسی چیزی حدود چهار تا شش میلیون دلار (تقریبا ۳۳ تا ۵۰ کرور روپیه) دریافت کرده بود. این مراسم با حضور جمعی از مشاهیر و شخصیت‌های برجسته ازجمله پریانکا چوپرا، هیلاری کلینتون، شاهرخ‌خان و دیگران برگزار شد.

بیشتر از زندگی